LIFE
Изгубената огърлица от Патиала
Колието Патиала е предмет с рядка красота и наистина фантастичен лукс. Създадена е от къща Cartier през 1928 г. за махараджата на индийското княжество Патиала.
Колието се състояло от пет реда платинени вериги с 2930 диаманта, общо 962,25 карата.
Колието също било инкрустирано с бирмански рубини и съсредоточено върху седмия по големина диамант в света, известния диамант De Beers.
Това е жълт диамант с тегло 234,6 карата. Излишно е да казва, че огърлицата нямала равна в света и била любимата украса на махараджата.
В края на 40-те – началото на 50-те години. настъпили трудни времена за махараджата на Индия.
Много семейства трябвало да се разделят с част от бижутата си.
Известната огърлица на махараджата от Патиала я сполетяла същата участ: най-големите камъни, включително диаманта и рубините на De Beers, били извадени и продадени.
Последни продадени части от нея били платинените вериги.
След много години, тези вериги се появили на един лондонски аукцион, където били забелязани от историците на изкуството на Cartier.
Тогава било решено да се възстанови огърлицата.
Фирмата Cartier изкупила обратно всички части от огърлицата, които намерили.
Въпреки всички усилия обаче седем от най-редките камъни, включително жълтият диамант на De Beers, не са открити.
В резултат на това те били заменени от по – евтини кубични цирконий и други скъпоценни камъни.
И през 2002 г. огърлицата била представена на обществеността. Резултатът е впечатляващ – приказната огърлица изглеждала точно както преди 90 години, а днес стойността й се оценява в диапазона от 20 до 30 милиона долара.
ПОДХОДЯЩА МУЗИКА ЗА ЛЮБИТЕЛИТЕ НА ЙОГА
ПРИЯТНА МУЗИКА ЗА ВАШЕТО КАФЕНЕ, БАР, РЕСТОРАНТ, СЛАДКАРНИЦА, ДОМ
LIFE
Нови разкрития по скандала около Шон „Диди“ Комбс
Наркотици, сексуален трафик и обвинения в сексуално насилие хвърлят тежки обвинения срещу рапъра Шон „Диди“ Комбс.
Шон „Диди“ Комбс, известен също като P. Diddy, е замесен в мащабен скандал, след като наяве излязоха твърдения за злоупотреба с наркотици, включително опасния розов кокаин, и участие в сексуален трафик. Според документи, представени в съдебно дело от февруари 2024 г., персоналът на Комбс – икономи, готвачи и икономки – бил задължен да държи наркотици като екстази, GHB (депресант), марихуана и розов кокаин, известен още като „тучи“ (Tuci), под ръка по всяко време.
Обвинения за употреба на розов кокаин и други наркотици
Розовият кокаин, за който се твърди, че е същото наркотично вещество, открито в тялото на покойния Лиам Пейн, е посочен в съдебните документи като предпочитано от Комбс вещество. Проучвания сочат, че розовият кокаин често съдържа комбинация от MDMA (екстази), метамфетамин и кетамин, и само в редки случаи кокаин. Според твърденията в жалбата, служителите на Комбс са били принудени да носят торби, пълни с тези наркотици, и да ги предоставят на рапъра и неговите гости при поискване.
Твърди се също, че Комбс е използвал наркотици на частни партита, организирани в негови имоти в Лос Анджелис и Маями, както и на яхти, наемани за негови гости, които често включвали известни личности. Кристина Хоррам, началникът на персонала на Комбс, е посочена като човекът, който ръководи тази операция, като се твърди, че е осигурявала редовните доставки на наркотици.
Обвинения в сексуален трафик и насилие
Обвиненията не се ограничават само до наркотици. През септември 2024 г. федералните агенти от Вътрешната сигурност на САЩ извършиха обиски в домовете на Комбс в Лос Анджелис и Маями. Те иззеха телефони, оръжия и други доказателства, които могат да бъдат свързани с обвинения в сексуален трафик и насилие.
Комбс е обвинен, че в продължение на повече от десетилетие е злоупотребявал с жени и е принуждавал служителите си да участват в организирани престъпни дейности, включително сексуален трафик и насилие. Прокурорите твърдят, че рапърът е създал „престъпно предприятие“, което включва отвличания, подкупи и други сериозни престъпления. Обвиненията срещу него включват заговор за рекет и принудителен труд.
В обвинителния акт се посочва, че Комбс е използвал богатството и влиянието си, за да прикрие тези престъпления и да контролира действията на хората около себе си. Според твърденията, Комбс е принуждавал служителите си да доставят наркотици и да осигуряват секс работници за неговите частни партита, като ги карал да пазят тайна за случващото се.
Реакция на Шон Комбс и неговите адвокати
Шон „Диди“ Комбс категорично отхвърля обвиненията срещу него, като ги нарича „фалшиви и клеветнически“. След ареста си в Ню Йорк през септември 2024 г., Комбс заяви чрез своя адвокат, че ще се бори за изчистване на името си. Неговият адвокат Марк Анифило заяви, че всички обвинения са „напълно измислени“ и целят да очернят репутацията на рапъра. Адвокатът подчерта, че обвиненията са част от „лов на вещици“ и че Комбс ще докаже своята невинност в съда.
Въпреки че Комбс се призна за невинен, му беше отказана гаранция и той остава в ареста в Ню Йорк, където е под наблюдение. Адвокатите на рапъра изразиха загриженост за начина, по който разследването се води, и осъдиха „прекомерната употреба на военна сила“ при изпълнението на заповедите за обиск в домовете на Комбс.
Нови обвинения и реакция от правния екип на Комбс
Освен първоначалните обвинения, адвокатът Тони Бъзби обяви на пресконференция през октомври, че повече от 120 души са подали нови оплаквания за сексуално насилие срещу Комбс, включително 25 непълнолетни жертви. Това доведе до още по-голям натиск върху Комбс и неговия правен екип.
Майката на рапъра, Джанис Смол Комбс, публично защити сина си, като нарече обвиненията „разказ, създаден от лъжи“. Според нея Комбс заслужава справедлив процес и възможност да докаже невинността си.
Какво следва за Шон „Диди“ Комбс?
Докато делото продължава, Шон „Диди“ Комбс е изправен пред дълга правна битка, която ще тества както неговата репутация, така и устойчивостта на музикалната му империя. Въпреки сериозността на обвиненията, адвокатите му са решени да изчистят името му и да докажат, че твърденията са безпочвени.
Обществото следи с голям интерес развитието на този мащабен скандал, който хвърля сянка върху кариерата на един от най-влиятелните фигури в музикалната индустрия.
- Нашата медия използва изображения създадени от Изкуствен Интелект.
Четете неудобните новини, които не можеме да поместим тук поради фашистка цензура в нашия ТЕЛЕГРАМ КАНАЛ.
Абонирайте се за нашия Телеграм канал: https://t.me/vestnikutro
Влизайте директно в сайта.
Споделяйте в профилите си, с приятели, в групите и в страниците. По този начин ще преодолеем ограниченията, а хората ще могат да достигнат до алтернативната гледна точка за събитията!?
LIFE
„Фигаро“: “Булгари“ са българи, а не гърци
- Семейството на основателя на прочутата компания било емигрирало в Гърция от България
- Меродавният парижки всекидневник писа в специалното си приложение „Легенда“ за компанията
- Вече 140 г. наследниците на нашите златари творят бижута и часовници за богоизбрани
Корените на създателя на световноизвестната компания за бижута, часовници, парфюми, козметика, чанти и други хубави неща „Булгари“, както е нейното име в оригинал на италиански или „Бюлгари“, казано по френски, са български. А не са гръцки, както се смяташе досега и както обикновено твърдяха в дописките си за колоса на лукса специализирани в отразяването на „лайфстайла“ световни репортери. Вършеха го независимо от факта, че името в оригинал на родения в малко селце в гръцкия Епир основател е Сотириос Вулгарис, значи Сотир Българина. Но както веднъж някакъв негов биограф от южната ни съседка отбеляза с цел да парира догадките за българския му произход, нямало нищо чудно в това той да се казва Вулгарис. Примерно защото и в България имало хора, които носят фамилията „Греков“, ама съвсем не са гърци, нали?
Та меродавният парижки всекидневник „Льо Фигаро“ написа миналата седмица в специалното си приложение „Легенда“, посветено на 140-та годишнина на компанията, следното: „Няма съмнение за това, че семейството /на
Сотириос Вулгарис/ един ден е емигрирало от България /в Гърция/“.
Значи според явно добре подготвения автор на публикацията Жером Ановер, фамилията на Сотириос е с българска кръв, а най-вероятно причината за напускането на територията на нашата страна е заплахата от избухването на поредна руско-турска война, може би тази от 1853 – 1856 г., по известна като „Кримска“. Както и да е, но Сотириос е роден на 18 март 1857 година в малкото гръцко село Каларитес, в планините източно от Янина, където баща му Георгис Вулгрис и майка му Елени вече живеят.
По онова време Епир е също под османско господство, жестокостта на окупацията обаче е някак по-далеч от непристъпните планини, ама опасностите са много, тъй като след няма и две десетилетия руснаците и турците пак воюват на Балканите. Сотириос вече е юноша и цялото му семейство работи за албанските бейове – прави обици, огърлици и гривни от злато и сребро за жените им, а за тях самите кове изящни ножници за ками и ятагани, токи за колани, изящни кутийки за златни монети и украшения. Но тътенът на отприщилата се през 1877 г. на територията на България руско-турска война започва да тресе и Епир, като кара двйсетгодишния младеж и баща му Георгис да се преместят в Корфу – близкия остров в Йонийско море, който малко ги доближава до Италия. Две години по-късно, през 1880 г., младият златар продължава пътя си към Апенините, без баща си, но с приятел на име Димитър Николов, който пък е сто процента българин. Първо спират в Бриндизи, там започват да правят евтини, но красиви украшения, от които натрупват малък капитал и решават да се преместят в по-големия и богат по онова време Неапол. Работят денонощно, продават всичко, което творят, но няма и година след пристигането им под Везувий кражба с взлом на малкия дюкян на ортаците-приятели им отнема до шушка онова, което имат. Димитър се поболява от мъка и след броени дни умира, а изгубил всичко, но не и надеждата да успее в живота, Сотириос тръгва пеша на север.
След десетина дни пристига в Рим без пукната лира в джоба, чука на вратите на няколко ателиета за бижута – усещайки таланта му, стар майстор го приема да му помага. Двайсет и пет годишният мъж вече е „поииталианчил“ името си от Сотириос Вулгарис на Сотирио Булгари, работи усърдно, лека-полека се замогва. До степен през 1884 г., точно преди 140 години, да отвори собствен златарски дюкян на прочутата улица „Систина“ в космополитния квартал на Вечния град, между световноизвестните по онова време хотели за височайши гости „Д’Ингелтера“, „Дьо Рюси“ и в близост с величествената „Вила Медичи“, избрана от Наполеон Бонапарт за резиденция на френския посланик.
На практика това е първият истински бутик на Сотирио, който две години по-късно той премества на вече заформилата се като основна римска търговска улица за богати клиенти „Кондоти“ и който от ония времена, та до днес, компанията „Булгари“ не е напускала. А от избледняла снимка от 1900 г. се вижда какво се е продавало вътре – катарами за колани, сребърни и кристални съдове и чаши, огърлици, гривни, прибори за хранене. Над входната врата пък е била окачена реклама донякъде на италиански, после на френски, сякаш да предскаже бъдещата собственост на компанията век и нещо по-късно, през 2011 г., когато я купува срещу 4,3 млрд. евро парижкият гигант на лукса и модата „Луи Вюитон“. Та през ония години на въпросната реклама пишело: „Антики, бижута, артистична сребърна посуда, любопитни неща“.
Успехът изглежда е бил голям, тъй като след няколко години Сотирио открива един след друг бутици в нашумелия крайморски курорт Сан Ремо, пак в Неапол, но вече в неговата най-изискана и добре охранявана зона, в близкото до Неапол крайморско бижу Соренто, в приказното и свръх посещавано от богаташи градче Беладжо на брега на чудното езеро Комо в Северна Италия, в швейцарския град Люцерн и обожавания и тогава, и днес, изискан зимен курорт Сен Мориц.
Успява Сотирио да разкрие тези нови магазини-ателиета, защото вече му помагат двамата негови синове Константино и Джорджо, родени от брака му през 1888 г. със залюбената на о. Корфу хубавица Елена. Според Жером Ановер от „Льо фигаро“ наследилите златарския талант на баща си млади мъже обаче не се задоволяват с извайваните от него украшения най-вече от сребро и в малко ориенталски стил, а добавят към тях истински бижута. „С диаманти, перли и други скъпоценни камъни“, както ги уточнява римският търговско-занаятчийски справочник от 1915 г., защото Константино и Джорджо започват да налагат модерния по онова време в бижутерството парижки стил. И се вписват във „френската модна повеля“ с използването на много платина, на споменатите диаманти, цветовете пък са малко, преобладават първо искрящите гирлянди, а после идва ред на стила на щедрото на орнаменти и симетричност течение в изкуството „арт деко“, въобще много място за фолклорни фантазии не остава.
Сотирио, Джорджо и Леонилде Булгари във Венеция през 1932 г.
Но в същото време двамата синове, до които бащата е неотлъчно до 1932-ра, когато напуска този свят на 75-годишна възраст, започват лека-полека да се откъсват от парижките тежнения в бижутерството. Защото залагайки на обема в украшенията, те започват да налагат собствена естетика и създават истинското римски бижу, освобождавайки се така от опеката на най-прочутите световни златари, работещи на улицата „Дьо Ла Пе“ и на площад „Вандом“ във френската столица.
За радост на младите мъже с българска кръв този нов оригинален стил „Булгари“ се утвърждава още в края на трийсетте години, като в него преобладава жълтото злато – „реминисценция“ на древното златарство с пълно откъсване от френските тежнения. По простата причина, че в новите изящни ювелирни изделия на вече прочулата се фирма се появяват първите шлифовани скъпоценни камъни „кабошон“, които Париж отбягвал, налагат се смесицата от цветове, масивната изработка, навяваща представа за власт и величие. Естетика, която се ражда от нейните съставни елементи – обяснява Жером Ановер, – като например скъпоценните камъни, но не се ограничава до тях в търсенето на красота, а залагайки на изящния типично италианския дизайн, твори скъпоценности, които се харесват повече на сетивата, отколкото на ума.
Константино и Джорджо налагат модерния по онова време в бижутерството парижки стил.
Браздата е разорана и в нея в средата на шейсетте години се вписва третото поколение Булгари, което поема управлението на вече световноизвестната компания. Ана – дъщерята на Костантино, продължава изследванията на баща си върху италианското златарство и публикува важна книга по темата, успоредно с работата си по създаването на бижута и изящни сребърни изделия, а сестра й Марина е раздвоена между креативността и администрацията на фирмата. Тримата синове на Джорджо – Джани, Паоло и Никола, се допълват взаимно и собствените им вкусове откриват нови перспективи пред „Булгари“, развивайки богатата и разнообразна естетика на компанията.
Джани, който дълги години е най-желаният ерген в Италия, е запален по изискания дизайн и „модулността“ на бижутата, като създава линии, които продължават да съществуват и днес. Паоло, вторият брат, който е по-дискретен и притворен, е експертът-гемолог, като се ползва с репутацията, че владее всички техники и ноу-хау за обработка на скъпоценните камъни. Интересното е това, че благодарение на Паоло „Булгари“ не робуват на разделението им на скъпоценни, твърди или полускъпоценни, а отдава почит на красотата на всички редки минерали. Така тюркоазите, аметистите, цитрините, халцедоните нямат от какво да се срамуват, съчетани блестящо с рубини, сапфири и изумруди. А Никола – третият брат, който е запален по археологията, внася в колекциите мнозинство антични елементи, напомнящи древните гръцки и римски традиции в бижутерството.
Някъде около 1980 г. всички характеристики на дизайна, които са се оформили през годините в бижутата на „Булгари“, се събират и изкристализират в разпознаваем от всички стил. Става дума за безукорен обем, ярки цветове, изискани форми, стилизирани декоративни шарки и усещане за античност, които определят несравнимата естетика на „Булгари“. А през 1987 г. кормилото поема представител на четвъртото поколение на фамилията – едва навършилият 27 години Франческо Трапани, който е син на Лия – сестрата на Джани, Паоло и Никола. Под негово ръководство типичните и разпознаваеми кодове и естетика на фирмата раждат и по-достъпни бижута, които разширяват нейната клиентела и я подготвят за новото хилядолетие. Сега, когато „Булгари“ празнува своята 140-та годишнина, компанията утвърждава своята уникалност повече от всякога в света на изящните украшения и аксесоари, както чрез своята история, така и чрез своите съвременни творения. Модната и бижутерска къща е жива легенда, която успя да направи две хиляди години римска история своя, защото също като великите мислители на Ренесанса непрекъснато е преоткривала истината, че няма нищо по-модерно от Античността.
Холивудската звезда Ан Хатауей е сред любителите на бранда.
Но трябва да се признае, че освен изкусни майстори, основателят с българска кръв Сотирио и неговите наследници, са всепобеждаващи маркетингови лъвове. Разбирай в съвременния смисъл на думите „маркетинг“ и „пъблик рилейшънс“, дори те да са самоуки в двете изключително важни за бизнеса днес „дисциплини“. И техният успех в голяма степен се дължи именно на умението им да усещат своевременно нуждите на пазара и на способността да намират най-неотразимите „посланици“ на техните превъзходни украшения. Ами до към края на четирдесетте години клиентелата на „Булгари“ се е състояла предимно от короновани глави, принцове, принцеси и аристократи от всякакъв калибър. Но в средата на миналия век в Рим се изсипва половината Холивуд, за да снима ленти на конвейр в прочутия киноцентър „Чинечита“ на Вечния град. И тогава Джани, Паоло и Никола Булгари предлагат на няколко продуценти на станали в последствие култови филми, да „украсят“ актрисите в главните роли с техни бижута. Начинанието им успява, „скритата реклама“ тържествува, а брандът вече е желан не само от аристократи, а от супербогаташите Отсам и Отвъд Океана.
И младата звезда Зендая е почитателка на бижутата им.
Като често самите актриси в холивудските ленти, веднъж докоснали ювелирните съвършенства по време на снимки, стават едни от най-добрите клиенти на тримата братя и пръскат голяма част от хонорарите си за техните бижута. Така прави например богинята на американското кино за всички имена Елизабет Тейлър, която докато снимала в Рим колосала „Клеопатра“, всеки свободен следобед била в бутика на улица „Кондоти“ и там много обичала да си говори с Джани Булгари. А влюбеният до уши в нея през онези години велик актьор и екранен партньор Ричард Бъртън казва за Елизабет, че въпреки прекараните дълги месеци в Рим, тя била научила само една италианска дума: „Булгари!“
Иначе списъкът на именитите поклонничките на бижутата с марката, в която е вплетено името на България, е от дълъг, по-дълъг. Започва с Ана Маняни, Ингрид Бергман, Ава Гарднър, За За Габор, Урсула Андерс, Грейс Кели, Одри Хепбърн, по-късно се включва Джина Лолобриджида, Клаудия Кардинале, Джесика Ланг, Бриджит Бардо, Катрин Деньов, Шарън Стоун, към днешна дата пък фигурират Прианка Чопра, Ан Хатауей, Лю Ифей, Зендая… Каква звездна колекция от бижута на големия екран, нали?!
Румен Михайлов,
LIFE
Жега: Палома би шута на Жоро Инса, касичката на Бойко отпраши в Монако да дави любовната мъка
- Засукана любовница би шута на олигарха на хунтата Георги Самуилов – Жоро Инса, разкри ексклузивно наш източник.Жоро Инса е в любовна депресия…
Касичката на Баце доскоро е борил в спалнята начинаещата чалга звезда – 23-годишната Палома Митева, която преди години се отдаваше на Благо Джийзъса.
Мерцедес за 200 бона не можа да задържи брюнетката в обянията на чичко-паричко
След като футболистът скъса джоба, ослепителната брюнетка за цели две години се закачи за 33 години по-дъртия петролен бос Жоро Инса, който, за да я примами в обятията си, й купи чисто нов джип мерцедес GL с регистрационен № СВ 8888 НМ, разкри информаторът ни.
Преди броени дни, обаче, на Палома й писнало от 56-годишния баровец от Раковски и му била шута.
Изоставеният Жоро Самуилов изпаднал в депресия и отпрашил за Монако, където да дави любовната мъка в шампанско за 5000 лева бутилката, категоричен е източникът ни.
Пикантен детайл от битието на Жоро Инса е, че по пловдивска линия е много близък до адв. Петър Илиев, излъчения от масоните за вътрешен министър в кабинета на Слави Трифонов.
Петър Илиев е близък до Жоро Инса и до Свинаря на Гоце Георги Гергов
По тази линия Георги Самуилов и „свободният зидар“ са в много тесни отношения и с олигарха на БСП Георги Гергов, познат и като Свинаря на Гоце.
Иначе Палома Митева вече издаде първото си чалга парче – „Влез, влез“ в лекия жанр в дует със старата пушка Анелия.
Палома е дъщеря на известната журналистка Доника Ризова. Години наред тя работи в Дарик радио и телевизия „България он ер“, а след това създава свой туристически сайт и ПР агенция. Носителка е на отличието „Златно перо“ на Съюза на българските журналисти.
През 2016 година Палома имаше любовна афера Благо Джийзъса. Заради брюнетката тогавашната съпруга на футболиста – рускинята Есмер Омерова го изгони и татуираният мачо се прибра в България.
-
ЗАКОНпреди 6 месеца
Русия обяви за издирване терористите от Киев
-
ЗАКОНпреди 6 месеца
Иво Прокопиев осъди прокуратурата за 93 000 лв.
-
КОНСПИРАЦИЯпреди 5 месеца
Марджъри Тейлър-Грийн: ФБР на Байдън е дала зелена светлина ДА БЪДЕ УБИТ ТРЪМП!
-
EXPRESS TVпреди 5 месеца
Джефри Сакс: 500 000 украинци умряха заради глупостта и арогантността на САЩ. Няколко луди във Вашингтон ни излагат на ядрен риск
-
ЗАКОНпреди 6 месеца
Васил Божков излиза на свобода срещу 130 000 лв.
-
КОНСПИРАЦИЯпреди 4 месеца
Брутално източване на милиарди от Борисов и неговия авер Валентин Златев чрез строителната фирма
-
ЗАКОНпреди 6 месеца
Русия обяви Зеленски за издирване
-
ЗАКОНпреди 5 месеца
Прокурорът на Международния наказателен съд иска заповед за арест на Нетаняху